måndag 19 mars 2007

Framtiden

Sist jag bloggade vabbade jag, likadant är det idag. Kommer jag bara ha tid till det här när min tvååriga dotter är sjuk?

I torsdags hade jag en heldag "data" på skolan. Min kollega och jag hade fått tid till att kolla varför ljudet inte fungerade till 100% i våra nya IT-klassrum, beställa bl.a. nya kameror och lägga upp en intern IT-utbildning. Vi kände oss nöjda med dagen.

En tanke som slog mig under dagen vara att det kommer nog inte att behövas utbildning i grundläggande IT-användning i framtiden. Dessa medier kommer alla kunna och använda i samma utsträckning som telefonen och tv:n idag. Barn kommer att växa in i kunskapen. Själv har jag dottern i knät nästan varje gång när jag sitter vid datorn. Hon brukar själv säga pela och visa pekfingervalsen, när hon vill att vi ska sätta oss vi datorn.

1 kommentar:

LG Börjesson GBG sa...

Spännande ide Anna...att ha sitt barn med sig framför datorn. De flesta andra föräldrar skulle nog tycka att det är bättre att läsa ngn bra bok för barnet!!!
Jag har själv tänkt en del på data/itsalarna där många just har grundläaggande itutbildning. Detta är nog ett ämne på utdöende..
ta nu hand om din dotter / LG